Friday, June 19, 2009

Oshlo!


För exakt ett år sedan satt jag i en lägenhet i St. Petersburg och åt midsommarmat, som jag inhandlat på Ikea, a la en-person-format. Ikväll tänkte jag laga en gryta från zansibar som jag hittat i min nya kokbok. Det är konstigt att när man är utomlands känns det mer viktigt med svenska traditioner än någon gång annars. Men varför inte här i Norge? Åt jag sill i Russia borde jag väl göra det här oxå? Men blä säger jag bara, här är man inte alltid stolt över att vara svensk. Det håller även många norrmän med om, vilket de till och med uttrycker i halvtaskig grafitti.

Så nej, det blir ingen midsommar afton ikväll. Ingen stång, ingen sång.Vi begraver den svenska traditionen med svansen mellan benen.... Men däremot i morgon!!! Haha! Då ska dom få se! Då firas midsommar för hela slanten, med jordgubbar och små grodor och allt! Tro väl aldrig vi skulle skippa det helt!

Puss på er alla från ett regnigt Oslo! :) Ha de!

No comments:

Post a Comment