Friday, August 1, 2008

Swedish girl in St. Petersburg found killed by laundry


Va!? Låg den stackaren död under en hög med tvätt?
Tvättsession á la Anna höll idag på att sluta i en mindre katastrof!
Då jag insåg att mina kläder luktade unk, efter att ha legat i en garderob som inte används sen artonhundratalets mitt, bestämde jag mig för att det var dags att tvätta. Har dragit mig för att tvätta några dagar eftersom min kära tvättmaskin inte har fungerat properly. Tvättmaskinen är finsk, vilket kanske inte är så annorlunda, men även bruksanvisningen och all text på maskinen är skrivet på detta fantastiska språk där man inte kan gissa sig till en enda stavelse (tack, jag har inte alls problem nog med ryskan). Auf jeden fall, då jag har köpt en förlängningsladd på IKEA, som jag skarvat och har bytat ”huvud” på helt själv (!), har jag äntligen fått igång den stackars maskinen. Så jag satte i sladden, la i min tvätt (vilket görs i en seperat plåtboll inne i maskinen som man låser igen med en lös lucka) och satte på något finsk obegripligt program. Sen höll jag tummarna och gick och pratade med mamma i telefon.
Efter en timme lät det som maskinen var klar, men då jag kom till badrummet insåg jag att min lilla hjärna glömt lägga i slangen som tömmer ur vattnet från maskinen i toaletten. Detta hade resulterat i att HELA badrummet stod under typ 10 cm vatten. Yehj! Så jag tar ett stort kliv in i badrummet för att stänga av Pekka Heino maskinen men blir paralyserat stående då min nakna fot nuddar vattenytan. Den jäkla förlängningssladden ligger inte bara ringlandes som en orm på vattenytan: min hemabyggda skarvning av sladdhuvet har också gjort att vattnet andas 1000000 volt vilket i samma sekund som jag nuddar vattenytan går genom hela min kropp! Skakad, minst sagt, chockad, definitivt, och jäkligt stött (!) av skitmaskinen får jag till slut darrande ut sladden ur väggen och kan, efter att ha samlat mig från min elektriska vanvård, börja torka upp de 100 liter vatten som fyller mitt badrum. Inget avlopp, ingen mopp, hakuna matata my ass. Jag frågar mig själv: -Vad är värst? Tvätta lakan i en balja i Botswana eller dö under en ”modern” tvätt i St. Petersburg? Pest eller ko-lera?



Swedish girl in St. Petersburg found killed by laundry
What!? Did the laundry kill the poor bastard?
Today Laundry-session á la Anna was close to end up in a disaster!
After realizing that my clothes smelled like shit, since they have been lying in a wardrobe that hasn’t been used since the beginning of the last century, I decided that it was time to wash them up. A couple of days I’ve been dreading to do my laundry since my machine haven’t been working properly. The machine is Finish (it’s not finished: it’s from Finland), which might not be that strange, but the instructions and the programs on the machine are also written in this fabulous language where you can’t guess a single syllable (thanks, like I didn’t have enough problems with the Russian language already). Anyway, since I bought a new flex at IKEA, which I, on my own (!), had to operate a little to get it working, I finally got the old sad machine to work. So I putted the flex in the wall, putted my laundry in the machine (which is done in a separate metallic ball that you lock with a loose little door), and putted on some non-understandable finish programme. I then crossed my fingers and went talking to my mother on the phone.
An hour later it sounded like the machine was finished, but when I enterded the bathroom I realized that my small brain had forgotten to put the slang that leads the water out of the machine into the toilet. This had resulted in a bathroom completely filled with water. Yes! So I took a big step towards the finish fu**n machine to turn it off but got paralyzed once my naked foot touched the water surface. The damn flex was not only lying on the surface starring at me, my homemade operation had also resulted in the fact that the water was breathing 100000 volt that went through my entire body once touching the water. Shaky and chocked (!) I finally managed to get the flex out of the wall and could start to deal with the water that was filling my entire bathroom. No drain. Hakuna matata my ass. I asked myself: -What’s worse? Washing your sheets in a tub in Botswana or getting killed while doing laundry in “modern” st. Petersburg?

No comments:

Post a Comment